Catatan Hari-hari Seorang Musafir

Sunday, February 11, 2007

Di Perjalanan Ini....

Pernahkah anda merasa letih ketika di perjalanan yang sangat jauh?

Entah, tiba-tiba saya berasa terlalu penat. Terlalu letih. Persis baru tiba dari sebuah perjalan di padang pasir yang luas dan tandus. Saya sudah tidak sabar untuk menamatkan perjalanan ini. Saya sudah sedia membuka mulut, mendongak ke langir, agar turun titisan rahmat dari awan kasihNya yang Maha Pemurah. Saya mahu mengisi kedahagaan ini, dengan pertemuan, agar saya tidak lagi berpeluang ingkar terhadap anugerahNya.

Anda, jangan silap faham. Saya bukan berputus asa pada kehidupan yang Allah berikan ini. Bukan! Bukan, saya bukan berputus asa. Saya cuma berasa terlalu letih. Saya hanya mahukan Dia, mahukan sebuah kesudahan yang baik daripada nyawa yang saya galas ini. Saya mahukan kesudahan yang bahagia, bersamaNya tatkala saya sudah berasa amat letih!






posted by Zaharah at 11:28 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home